صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۷
کد خبر: 11807
گزارشگر: 213
۸۷۶
۰
۰
۰
روزنامه خارجی خبر داد

روسیه از ایران خواست از سوریه بیرون برود!

روسیه از ایران خواست از سوریه بیرون برود!
براساس گزارش یک روزنامه خارجی، روسیه از شبه‌نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی ایران و نیروهای تحت حمایت تهران خواسته است از مواضع نظامی خود در سوریه عقب‌نشینی کنند.
به گزارش آسیانیوز، روسیه از نیروهای تحت حمایت ایران خواسته از مواضع خود در سوریه عقب‌نشینی کنند.

روزنامه الشرق‌الاوسط که در لندن منتشر می‌شود، گزارش داد که روسیه از شبه‌نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی ایران و نیروهای تحت حمایت تهران خواسته است از مواضع نظامی خود در غرب منطقه حماه و همچنین مرکز و غرب سوریه، عقب‌نشینی کنند.

براساس این گزارش که روز جمعه ۱۱ شهریور منتشر شده و به منابعی در رژیم سوریه نسبت داده شده است، این دستور ناشی از تمایل به اجتناب از قرار گرفتن بیشتر شبه‌نظامیان در معرض حمله‌های اسرائیل به این مناطق است.

الشرق‌الاوسط خاطرنشان کرد که حمله‌های اسرائیل به سوریه در روزهای اخیر افزایش یافته است.

از سوی دیگر به دنبال حملات اسرائیل به فرودگاه‌های حلب و دمشق در روزهای گذشته، جهاد برکت، داماد بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه، در پستی در حساب کاربری خود در فیس‌بوک در انتقاد از روسیه نوشت: «هشت هواپیمای اف‌۱۶ اسرائیل حلب و دمشق را در سوریه بمباران کردند. سوال این است که شما روس‌ها که همپیمانان ما هستید، چه کردید؟»

او در ادامه با نسبت دادن اعتراضات در سوریه و جنگ داخلی در این کشور به اقدامات روسیه، نوشت: «تمام اتفاقاتی که از سال ۲۰۱۱ در کشور ما می‌افتد به دست شما ایجاد شده است. سوریه مانع عبور خط لوله گاز قطر از اسرائیل شد و خشم غرب علیه سوریه را برانگیخت. تصور کنید اگر گاز قطر به اروپا می‌رسید، آیا می‌توانستید جهان را با جنگ خود در اوکراین به زانو در آورید؟»

برکت در ادامه نوشت: «بشار اسد شکوه امپراتوری را به کشور بازگرداند و شما (روس‌ها) مانند اعراب با بیانیه‌ها و تهمت‌ها قهرمان شدید. اکنون وقت بیدار شدن از خواب عمیق است.»

به دنبال حمله اسرائیل به فرودگاه‌های حلب و دمشق، فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه، تلویحا اسرائیل را تهدید کرد و گفت که دمشق در برابر تجاوزات سکوت نخواهد کرد.

او از اسرائیل خواست دست از قمار کردن در مقابل سوریه بردارد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، در حمله نیروی هوایی اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی حلب، خساراتی جدی به این فرودگاه وارد شد.

گفته شده که به یک هواپیمای باری ایرانی، حامل تجهیزات نظامی هم که حدود ۱۰ دقیقه پیش از این حمله به زمین نشسته بوده خساراتی وارد آمده است اما برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که این هواپیما در حلب فرود نیامده یا پس از فرود، دوباره از زمین برخاسته و به سمت دمشق هدایت شده و به همین دلیل، اسرائیل فرودگاه دمشق را نیز هدف حمله قرار داده است.

تازه‌ترین تصاویر ماهواره‌ای از سوریه اما نشان می‌دهند باند فرودگاه بین‌المللی حلب که در حمله روز چهارشنبه منتسب به اسرائیل آسیب دید، تعمیر شده است. این امر روشن می‌کند هدف از حمله از کار انداختن باند برای مدت طولانی نبوده است.

بر اساس خبرهایی که در رسانه‌های اسرائیل منتشر شده، دست‌کم هفت نفر در حمله به فرودگاه حلب کشته شده‌اند که سه نفر از کارکنان فرودگاه و چهار نفر دیگر از نیروهای دستگاه امنیتی محلی بوده‌اند.

در ساعات اولیه بامداد دهم شهریور، جنگنده‌های اسرائیل در دو عملیات جداگانه فرودگاه‌های بین‌المللی حلب در شمال سوریه و حومه دمشق را هدف حمله هوایی قرار دادند.

در خبرهای اولیه منتشر شده پس از این حمله‌ها، به خسارت‌های مادی آن‌ها اشاره شد اما از تلفات جانی خبری منتشر نشده بود.

هاآرتص بر اساس داده‌های ردیابی پرواز هواپیماها گزارش داد که احتمالا قبل از اولین حمله منتسب به اسرائیل، یک هواپیمای ایرانی تحت تحریم آمریکا قصد داشته در فرودگاه حلب فرود بیاید.

صابرین نیوز، نزدیک به نیروهای تحت حمایت ایران هم نوشت که اسرائیل برای جلوگیری از فرود این هواپیمای ایرانی، فرودگاه حلب را هدف قرار داده و پس از این که این هواپیما مسیر خود را به سمت دمشق تغییر داده، هواپیماهای اسرائیلی فرودگاه دمشق را هم هدف قرار داده‌اند.

در همین حال، دید‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد جنگنده‌های اسرائیل چهار انبار را در اطراف فرودگاه حلب هدف قرار داده‌اند که احتمالا حاوی محموله‌های موشک ارسالی از ایران بوده‌اند.

اسرائیل درباره این حمله‌ها به سوریه اظهارنظر نمی‌کند اما بارها تایید کرده و مدعی شده است که صدها عملیات علیه مواضع نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه انجام داده است./
https://www.asianews.ir/u/84y
اخبار مرتبط
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، شامگاه سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای مدعی شد که نیروهای ارتش آمریکا به دستور جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، «حملات هوایی دقیقی» را در دیرالزور و تاسیاست نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.
در حالی که روسیه و ایران با حملات ترکیه به شمال سوریه مخالفت کردند، وزیر امور خارجه این کشور روز پنج‌شنبه، ۳۰ تیرماه، اعلام کرد که آنکارا برای حمله به شبه‌نظامیان مظنون کرد به اجازه کسی نیاز ندارد.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: میزان انزوای پوتین نشان می‌دهد که مجبور شده برای دریافت کمک به ایران روی بیاورد.
در حالی که پیشتر ایران، روسیه و حتی آمریکا مخالفت خود را با حمله ترکیه در شمال سوریه اعلام کرده‌اند، رئیس‌ جمهور ترکیه در تهران اصرار کرد که به حملات خود ادامه می دهد.
سخنگوی ارتش اسرائیل به روزنامه عربی‌زبان ایلاف گفت قصر بشار اسد را در دمشق بمباران خواهد کرد؛ این در حالی است که فرودگاه دمشق نیز از دو روز گذشته به دلیل حملات اسرائیل از کار افتاده است.
حمله اسرائیل به انبار تسلیحات ایران فرودگاه دمشق را تعطیل کرد.
یک نشریه روسی نوشت: روسیه در حال خروج نیروهای خود از سوریه است و پایگاه‌های نظامی را به سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان تحویل داده است؛ این در حالی است بشار اسد روز گذشته سفری غیر منتظره به تهران داشت.
رئیس‌جمهوری سوریه امروز در سفری کم‌سابقه و غیرمترقبه به ایران سفر کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید